Duży, masywny i minimalistyczny biały kinkiet zachowany w stanie powiedziałbym nienagannym. Świeci jedną żarówką, którą można mieć ustawioną do góry, lub do dołu, w zależności od tego jak kinkiet powiesimy.
Lampa zaopatrzona z plastikowym mlecznobiały dyfuzor (rozpraszacz) sprawia, że ten duży kinkiet świeci równomiernie rozproszonym dość łagodnym światłem.
Daje dużo światła, ale nie oślepia, a to właśnie dzięki rozpraszaczowi.
Jest jakby między minimalizmem, a wzornictwem industrialnym. Bardzo nowoczesna, modernistyczna, wpisze się bez problemu w każde współczesne wnętrze.
Sygnowana (zdjęcia).
Jest przygotowana do zasilania bezpośrednio z instalacji w ścianie.
Potrzebuje jednej żarówki G24Q1, którą do niej dołączyliśmy, żeby było wiadomo o jaką chodzi. Można ją bez problemu kupić.
Czyli można kinkiet zanabyć, zawiesić i świecić sobie i innym zaraz po tym gdy dotrze.
To zdecydowanie jeden z moich ulubionych kinkietów. W prostocie siła.
Jesteśmy w posiadaniu dwóch takich samych kinkietów.
CENA DOTYCZY JEDNEGO KINKIETU.
Wysokość lampy : 34 cm
Średnica lampy : 31,3 cm
Głębokość : 24,5 cm
Waga : 2 kg
Obecnie uznawany za jednego z czołowych producentów oświetlenia na świecie, Louis Poulsen rozpoczął swoją długą działalność w 1874 roku, najpierw jako Copenhagen Direct Wine Import Company, a następnie, począwszy od 1896 roku, jako dostawca komponentów elektrycznych i narzędzi. W latach 10. XX wieku Louis Poulsen (1871-1934), bratanek pierwotnego założyciela kopenhaskiej firmy, przejął ją i wkrótce potem został partnerem przedsiębiorcy i entuzjasty elektryczności Sophusa Kaastrup-Olsena (1884-1938). Razem ponownie założyli firmę Louis Poulsen & Co. W 1917 roku Kaastrup-Olsen przejął udziały Poulsena i został jedynym właścicielem firmy, w samą porę, aby skorzystać ze wzrastającego popytu na urządzenia zasilane elektrycznie, który rozwinął się w trakcie i po I wojnie światowej.
W 1924 roku Kaastrup-Olsen rozpoczął współpracę z duńskim architektem Poulem Henningsenem (1894-1967) nad projektem innowacyjnego systemu lamp z trzema kloszami, po tym jak Henningsen został wybrany do udziału w legendarnej Exposition Internationale des Arts Décoratifs et Industriels Modernes, która miała się odbyć w następnym roku w Paryżu. Henningsen zdobył tam złoty medal, a jego praca z Louis Poulsen & Co. przerodziła się w trwającą całe życie współpracę, która do dziś pozostaje podstawą jej ciągłej produkcji.
Henningsen był zafascynowany światłem i uważał się za „architekta oświetlenia”. W swojej serii lamp PH chciał stworzyć światło bezodblaskowe, ale bezpośrednie tam, gdzie było najbardziej potrzebne, w towarzystwie miękkich cieni, oświetlane przez nowe wówczas żarówki żarowe. Nie zaprojektował po prostu światła, ale cały system; na przestrzeni lat zaprojektowano około tysiąca różnych modeli. Pionierskie i ponadczasowe klasyki, takie jak lampa Artichoke Henningsena (1958) i PH5 (1958), a także lampa Ceiling Flower Pot (1968) i lampa stołowa Panthella (1971) duńskiego projektanta Vernera Pantona , są uważane za jedne z najbardziej kultowych skandynawskich wkładów do nowoczesnej kultury projektowania.
Louis Poulsen — uwielbiany przez miłośników designu na całym świecie — nadal specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji rozwiązań oświetleniowych do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych. Z funkcją, komfortem i atmosferą w centrum każdego projektu, produkty firmy można znaleźć w licznych kolekcjach muzeów designu, w tym MoMA (Nowy Jork), Cooper Hewitt (Nowy Jork), Philadelphia Museum of Art, Indianapolis Museum of Art, Museum of Decorative Arts (Kopenhaga), Design Museum (Londyn) i Vitra Design Museum (Weil am Rhein). Obecnie Louis Poulsen jest częścią Polaris Private Equity.