Jakby nie patrzeć to ikona krzeseł tego typu. I nie mam na myśli tutaj krzeseł biurowych, bo te idealnie nadadzą się także w domu i w zagrodzie, czyli wszędzie. Do tańca i do różańca. Do biurka i do stołu, zarówno jadalnianego jak i kawowego. One są takie akuratne. Kto by zresztą nie chciał mieć szwedzkiego krzesła ikonicznego, a nawet w porywach czterech takich krzeseł.
Krzesła zachowane w dobrym stanie vintage, czyli oznaki wieku jakie już mają za sobą są, ale nie ma to wpływu na ich funkcjonalność i nie zaburza także wrażeń estetycznych podczas wykonywania codziennych zadań jakie krzesła zazwyczaj mają. Czyli np. siadania na nich i bycia wygodnymi krzesłami. Wygodne bo siedziska mają naprawdę szerokie i dobrze wyprofilowane, tak jak i oparcia.
Krzesła są ładne i są wygodne i nie dość tego są lekkiej konstrukcji dzięki czemu są ustawne i łatwe w użyciu. Takie są.
Każde ma jakieś zarysowania, z reguły na rantach, ale myśmy je nieco ukryli i jest ok. Także elementy chromowane noszą na sobie ślady czasu w postaci ubytków powłoki chromu, ale głównie w dolnych partiach nóg i najcześciej od spodu rurek, czyli nie za bardzo jest to widoczne. Metalowe „W” pomiędzy nogami jest ruchome i służy do szeregowego łączenia krzeseł.
Starałem się sumiennie to pokazać wszystko na zdjęciach. Mamy takich krzeseł 4 sztuki w bardzo podobnym stanie, bo zdobytych z jednego źródła.
I co jest super wygodne można układać je w stos, czyli jedno na drugie. Co za oszczędność miejsca i przestrzeni !
Ten wzór był później edytowany/ kupiony i wykorzystany przez firmę Ikea.
Svante Schöblom to szwedzki projektant mebli. W latach 60. studiował sztukę przemysłową i architekturę wnętrz w Konstfack Art School w Sztokholmie. Następnie przez kilka lat pracował dla OVERMAN AB jako projektant. Wiele jego prac składało się z podkonstrukcji (często wykonanej z cienkich chromowanych elementów metalowych) i nałożonego na nią monochromatycznego, formowanego wtryskowo korpusu siedzenia, który był elastyczny i często można go było ustawiać jeden na drugim (takim jak krzesło Snille zaprojektowane dla IKEA).
Tapicerowane siedzenia często miały kolor kontrastujący z plastikowym korpusem.
Firma Overman zasłynęła z zastosowania nowych materiałów i metod produkcji, które wcześniej nie były powszechnie stosowane w przemyśle meblarskim.
CENA DOTYCZY JEDNEGO KRZESŁA
Wysokość całkowita : 76,5 cm
Szerokość całkowita : 52 cm
Głębokość całkowita : 44 cm
Wysokość siedziska : 43,5 cm
Szerokość siedziska : 37,5 cm
Szerokość oparcia : 42,5 cm
Głębokość siedziska : 37 cm
Wysokość oparcia : 36 cm
Waga : 3 kg