Zestaw trzech minimalistycznych białych stolików kawowych/stolików pomocniczych z tworzywa sztucznego (Baydur), projekt Peter Ghyczy dla Horn Collection, Space Age, Niemcy, lata 70.
1.770,00 zł
- EUR: 415,07€
Wyjątkowo zwarty i sztywny materiał z którego zrobione są stoliki sprawia, że są rzeczone niezwykle stabilnymi odpornymi na duże obciążenia, a za razem niezbyt ciężkimi jak na takie właściwości.
Rosjanie powiedzieliby na takie cuś „gniotsa nie łąmiotsa”, czyli innymi słowy stoliki są twardzielami. Noszą na sobie ślady wieku i użytkowania które je w życiu spotkało.
W większości to punktowe przetarcia białego lakieru. Nie ma to większego wpływu na ich walory estetyczne. Najwięcej przetarć widać na blacie stolika największego.
W końcu to meble vintage.
Pokazaliśmy większość tych zajść jak sądzę na zdjęciach.
Bardzo dobre proporcje, nieduża wysokość sprawia, że doskonale sprawdzą się jako stoliki kawowe i nie tylko stojące na przykład w pobliżu sofy.
Absolutnie uniwersalny zestaw mebli wpisujący się doskonale w każdą przestrzeń. Bardzo poręczne, łatwe w przenoszeniu.
W prosty sposób można zestawiać je w różne konfiguracje, nawet pożyczać osobom siedzącym obok. W razie potrzeby można włożyć jeden w drugi i zminimalizować przestrzeń które zajmują.
Łatwe w otrzymaniu czystości. Wystarczy szmatka. Sucha, albo mokra.
Szerokość/Głębokość/Wysokość
Największy : 50/50/39,5 cm
Średni : 50/44/38 cm
Najmnieszy : 50/39/33,5 cm
Waga : 16 kg
Niemiecki projektant Peter Ghyczy urodził się w Budapeszcie na Węgrzech w 1940 r. Po niepokojach politycznych rodzina Ghyczy uciekła z Budapesztu w 1956 r., przenosząc się najpierw do Wiednia, a następnie do Bonn w Niemczech. Ghyczy ukończył szkołę średnią w Niemczech, studiując rzeźbę w Düsseldorfie, a następnie w 1960 roku studiował architekturę na Politechnice w Aachen, specjalizując się w inżynierii budowlanej. Studia ukończył w 1967 roku, pisząc pracę magisterską na temat niekonwencjonalnych budynków szkolnych. W czasie studiów Ghyczy pracował jako asystent znanego niemieckiego architekta Rudolfa Steinbacha (1903-1966) oraz przy projektach w Paryżu i Egipcie. W 1969 roku przyjął obywatelstwo niemieckie. Po ukończeniu studiów Ghyczy pracował nad dużą liczbą projektów produkowanych przez producentów mebli i fabryki w Niemczech, w tym Vitrę. Najbardziej udanym projektem Ghyczy w tym okresie było krzesło Garden Egg Chair (1968) dla firmy Reuter, które do dziś pozostaje jednym z jego najbardziej rozpoznawalnych projektów i jest jednym z najwcześniejszych znanych przykładów krzesła na zawiasach. Krzesło Garden Egg jest często określane w niemieckojęzycznych kręgach projektantów jako Senftenberger Ei, nazwane na cześć wschodnioniemieckiego miasta, w którym krzesło zostało wyprodukowane, po tym, jak technologia wytwarzania poliuretanu została sprzedana przez firmę Reuter firmie VEB Synthesewerk. Dzięki nowej lokalizacji produkcji Ghyczy’s Egg krzesło stało się w latach 90-tych ikoną wschodnioniemieckiego designu. Pracując wyłącznie z tworzywem sztucznym, firma Reuter wyprodukowała także krzesło Easy Chair Ghyczy (1971) i krzesło wypoczynkowe GN2 (1971).
Gdzieś na początku lat 70. projektant przeniósł się do Swalmen w Holandii, gdzie założył własne studio projektowe. W swojej pierwszej kolekcji mebli Ghyczy opracował nowy sposób mocowania szkła do metalu, co zaowocowało serią stolików kawowych, stolików bocznych i stołów do jadalni znanych jako seria Pioneer (lata 70. XX wieku). Technika zastosowana w stołach stała się od tego czasu znakiem rozpoznawczym Ghyczy, czego przykładem jest szczególnie delikatny, unoszący się w powietrzu wygląd bezramowego szkła, które jest mocowane za pomocą jednej śruby. Półka R03 wykorzystuje tę samą koncepcję, która została opatentowana przez Ghyczy na początku lat 70-tych. W 2008 roku, z okazji 40. rocznicy, Ghyczy przeprojektował i ponownie wprowadził na rynek krzesło Garden Egg Chair. W tym samym roku oryginalne krzesło zostało zaprezentowane na retrospektywnej wystawie 2008 Cold War Modern: Art and Design in a Divided World, 1945-75, która odbyła się w muzeum V&A w Londynie. Dziś projekty Ghyczy z lat 70. cieszą się dużym zainteresowaniem kolekcjonerów i osiągają wysokie ceny na rynku vintage.
1 w magazynie
Wyjątkowo zwarty i sztywny materiał z którego zrobione są stoliki sprawia, że są rzeczone niezwykle stabilnymi odpornymi na duże obciążenia, a za razem niezbyt ciężkimi jak na takie właściwości.
Rosjanie powiedzieliby na takie cuś „gniotsa nie łąmiotsa”, czyli innymi słowy stoliki są twardzielami. Noszą na sobie ślady wieku i użytkowania które je w życiu spotkało.
W większości to punktowe przetarcia białego lakieru. Nie ma to większego wpływu na ich walory estetyczne. Najwięcej przetarć widać na blacie stolika największego.
W końcu to meble vintage.
Pokazaliśmy większość tych zajść jak sądzę na zdjęciach.
Bardzo dobre proporcje, nieduża wysokość sprawia, że doskonale sprawdzą się jako stoliki kawowe i nie tylko stojące na przykład w pobliżu sofy.
Absolutnie uniwersalny zestaw mebli wpisujący się doskonale w każdą przestrzeń. Bardzo poręczne, łatwe w przenoszeniu.
W prosty sposób można zestawiać je w różne konfiguracje, nawet pożyczać osobom siedzącym obok. W razie potrzeby można włożyć jeden w drugi i zminimalizować przestrzeń które zajmują.
Łatwe w otrzymaniu czystości. Wystarczy szmatka. Sucha, albo mokra.
Szerokość/Głębokość/Wysokość
Największy : 50/50/39,5 cm
Średni : 50/44/38 cm
Najmnieszy : 50/39/33,5 cm
Waga : 16 kg
Niemiecki projektant Peter Ghyczy urodził się w Budapeszcie na Węgrzech w 1940 r. Po niepokojach politycznych rodzina Ghyczy uciekła z Budapesztu w 1956 r., przenosząc się najpierw do Wiednia, a następnie do Bonn w Niemczech. Ghyczy ukończył szkołę średnią w Niemczech, studiując rzeźbę w Düsseldorfie, a następnie w 1960 roku studiował architekturę na Politechnice w Aachen, specjalizując się w inżynierii budowlanej. Studia ukończył w 1967 roku, pisząc pracę magisterską na temat niekonwencjonalnych budynków szkolnych. W czasie studiów Ghyczy pracował jako asystent znanego niemieckiego architekta Rudolfa Steinbacha (1903-1966) oraz przy projektach w Paryżu i Egipcie. W 1969 roku przyjął obywatelstwo niemieckie. Po ukończeniu studiów Ghyczy pracował nad dużą liczbą projektów produkowanych przez producentów mebli i fabryki w Niemczech, w tym Vitrę. Najbardziej udanym projektem Ghyczy w tym okresie było krzesło Garden Egg Chair (1968) dla firmy Reuter, które do dziś pozostaje jednym z jego najbardziej rozpoznawalnych projektów i jest jednym z najwcześniejszych znanych przykładów krzesła na zawiasach. Krzesło Garden Egg jest często określane w niemieckojęzycznych kręgach projektantów jako Senftenberger Ei, nazwane na cześć wschodnioniemieckiego miasta, w którym krzesło zostało wyprodukowane, po tym, jak technologia wytwarzania poliuretanu została sprzedana przez firmę Reuter firmie VEB Synthesewerk. Dzięki nowej lokalizacji produkcji Ghyczy’s Egg krzesło stało się w latach 90-tych ikoną wschodnioniemieckiego designu. Pracując wyłącznie z tworzywem sztucznym, firma Reuter wyprodukowała także krzesło Easy Chair Ghyczy (1971) i krzesło wypoczynkowe GN2 (1971).
Gdzieś na początku lat 70. projektant przeniósł się do Swalmen w Holandii, gdzie założył własne studio projektowe. W swojej pierwszej kolekcji mebli Ghyczy opracował nowy sposób mocowania szkła do metalu, co zaowocowało serią stolików kawowych, stolików bocznych i stołów do jadalni znanych jako seria Pioneer (lata 70. XX wieku). Technika zastosowana w stołach stała się od tego czasu znakiem rozpoznawczym Ghyczy, czego przykładem jest szczególnie delikatny, unoszący się w powietrzu wygląd bezramowego szkła, które jest mocowane za pomocą jednej śruby. Półka R03 wykorzystuje tę samą koncepcję, która została opatentowana przez Ghyczy na początku lat 70-tych. W 2008 roku, z okazji 40. rocznicy, Ghyczy przeprojektował i ponownie wprowadził na rynek krzesło Garden Egg Chair. W tym samym roku oryginalne krzesło zostało zaprezentowane na retrospektywnej wystawie 2008 Cold War Modern: Art and Design in a Divided World, 1945-75, która odbyła się w muzeum V&A w Londynie. Dziś projekty Ghyczy z lat 70. cieszą się dużym zainteresowaniem kolekcjonerów i osiągają wysokie ceny na rynku vintage.
- kurier
- odbiór osobisty
Podobne produkty
Lekkie dwa krzesła na chromowanym metalowym stelażu w brzoskwiniowym welurowym wdzianku, Włochy lata 70.
- EUR: 304,85€
Mazurska, bukowa kołyska rzemieślnicza, Polska, lata 40.
840,00 zł- EUR: 196,98€
Chromowany Stolik / Pomocnik/ Konsola, Kovozávody Prostějov, Czechosłowacja, lata 70.
- EUR: 131,32€
Polski metalowy stolik pomocnik z laminowanym blatem, lata 70.
720,00 zł- EUR: 168,84€
Industrialny stalowy stołek roboczy, Polska, lata 70.
690,00 zł- EUR: 161,81€