Jest wyjątkowa,
jest dekoracyjna,
jest w niesamowitych głębokich kolorach,
jest ludowa,
jest duża,
jest niepowtarzalna,
jest świetnie wykonana,
jest w idealnym stanie.
Ma sygnaturę na spodzie (zdjęcie)
Rzadko spotykana.
Jest nieco psychodeliczna jak tak się jej na dłużej przyglądam. Ja bym jej dzieci nie powierzył, tej Pani.
To daje do myślenia. Czyżby radzieccy twórcy ludowi na Ukrainie, z Bratniego Kraju Rad używali naturalnych środków halucynogennych przed pójściem na szychtę w malarni?
Dla podbicia walorów estetycznych swoich prac, ma się rozumieć. Grzybki ? Zbiory własne, czy zakład może udostępniał?
Pierwsze wzmianki o Fabryce Porcelany Korosteń pochodzą z 1904 roku. Produkcję wyrobów porcelanowych rozpoczął tu Polak Timofiej Przybylski. Kilka czynników zadecydowało, że właśnie Korosteń został wybrany na miejsce rozpoczęcia działalności: wygodne połączenie kolejowe, dostęp do surowcówi siły roboczej, jak też niezbędnych paliw. Początkowo produkowano tu tylko białą porcelanę, która była wysyłana do Polski, gdzie ją dekorowano.
Fabryka została znacjonalizowana pod koniec 1918 roku. Wczasie wojny domowej produkcja została przerwana. Wytwórnia ruszyła ponownie w 1924 roku. Pod koniec lat 40. XX wieku zakład zaprzestał wyrobu prostych i niewyszukanych wyrobów dla przeznaczonych dla robotników i chłopów, a skoncentrował się na przedmiotach o większej wartości dekoracyjnej i artystycznej.
Czasy radzieckie były złotą erą dla Fabryki Porcelany Korosteń. Wśród artystów pracujących dla zakładów była Walentina Michajłowna Tregubowa, mająca tytuł uhonorowanej artystki Ukraińskiej Republiki Rad, zwyciężczyni nagrody Szewczenki, naczelna artystka fabryki.
Wysokość : 24 cm
Szerokość : 19 cm
Głębokość : 14 cm