Białe krzesło jadalniane/biurowe z oparciem i siedziskiem z tworzywa sztucznego (polypropylen) model 4875 , projekt Carlo Bartoli dla firmy Kartell, Włochy, wzór z 1974 roku

860,00 

  • EUR: 206,52€

Krzesła (mamy ich sześć sztuk) model 4875 projektu Carlo Bartoli. Wzór z 1974 roku. Zachowane w dobrym/bardzo dobrym stanie naturalnym z drobnymi przetarciami użytkowymi.

Włoskie do szpiku kości. Firma Kartell od lat jest w czołówce producentów markowego włoskiego designu i gwarantuje wysoką jakość krzesła zarówno pod względem użytkowym jak i estetyczny. To po prostu pierwsza liga światowego designu. I faktycznie tak jest. Krzesło jest wyjątkowo porządnie wykonane, delikatnie amortyzująca konstrukcja jest stabilna i zwarta. Niezbyt duże, zwarte w bryle, bardzo lekkie, a za razem bardzo stabilne. Majstersztyk.

Użytkowo krzesła w 100 % sprawne. Wyjątkowo kompaktowe, z niezbyt wysokim oparciem, a mimo to wygodne.

Sygnowane wyciskiem na spodzie siedziska (zdjęcie).

W tym momencie posiadamy 6 sztuk takich krzeseł.

Każda noga zabezpieczona plastikową, czarną stopką, tak by nie rysowała podłoża na którym stoi. Nogi można wyjąć co w znaczny sposób ułatwia przewóz.

To pierwsze na świecie pojedyncze siedzisko z polipropylenu, które zostało formowane wtryskowo (w jednym kawałku).
Nadaje się zarówno do wnętrz jak i na zewnętrze. Deszcz tym krzesłom nie straszny. 

 

Wysokość : 72 cm
Szerokość : 44 cm
Głębokość : 46 cm
Wysokość siedziska : 44 cm
Głębokość siedziska : 38 cm
Wysokość oparcia : 31 cm
Szerokość oparcia : 43 cm
Waga : 2,7 kg

Carlo Bartoli urodzony w Mediolanie w 1931 roku, to włoski architekt i projektant. Stworzył wiele udanych dzieł, takich jak krzesło 4875, znajdujące się w stałej kolekcji projektowej Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i Muzeum Designu Triennale w Mediolanie. Bartoli został odznaczony ADI Compasso d’Oro za całokształt twórczości.

Specjalizująca się w luksusowych plastikowych meblach i przedmiotach dekoracyjnych, włoska marka projektowa Kartell została założona przez Giulio Castelli (1920-2006) i jego żonę Annę Ferrieri (1918-2006) w Mediolanie w 1949 roku. Syn badacza tworzyw sztucznych, Castelli, interesował się eksperymentami , nowych materiałów od najmłodszych lat, a następnie studiował inżynierię chemiczną pod okiem laureata Nagrody Nobla w dziedzinie chemii Giulio Natty. W międzyczasie Ferrieri studiował architekturę na Politechnice w Mediolanie pod kierunkiem wpływowego neoracjonalistycznego architekta i projektanta Franco Albiniego. W pierwszych latach ery powojennej Castelli i Ferrieri chcieli przyczynić się do odbudowy swojego kraju poprzez wysoką jakość i innowacyjne wzornictwo przemysłowe. Początkowo firma skupiała się na akcesoriach motoryzacyjnych, takich jak bagażnik na narty K101 (1950). Jednak w 1953 roku Kartell uruchomił dział artykułów gospodarstwa domowego i zaczął produkować przyciągające wzrok, formowane plastikowe przedmioty do wyposażenia wnętrz, z których firma jest dziś znana na całym świecie.

W latach sześćdziesiątych Castelli i Ferrieri postanowili zmienić postrzeganie plastiku, wykorzystując go do tworzenia stylowych, ale funkcjonalnych mebli i wystroju wnętrz. Dział Habitat firmy Kartell powstał w 1963 roku i doprowadził do powstania krzesła dziecięcego K 4999/K 1340, zaprojektowanego przez Marco Zanuso i Richarda Sappera w 1964 roku – pierwszego na świecie plastikowego krzesła i zwycięzcy Compasso d’Oro w 1964 roku. W następnym roku Joe Colombo współpracował z firmą Kartell przy produkcji krzesła 4801 z giętej sklejki (1965), jedynego produktu firmy Kartell wykonanego w całości z drewna. W 1967 r. Kartell zainaugurował swoją nową siedzibę w Noviglio, zaprojektowaną przez Ferrieri, a od 1999 r. mieści się w niej Museo Kartell. W tym samym roku Colombo stworzyło uniwersalne krzesło Kartell 4867 (1967), pierwsze krzesło wykonane z jednego elementu z tworzywa sztucznego formowanego wtryskowo. Krzesło Universal Chair, obecnie uważane za kamień milowy w historii projektowania, znajduje się w zbiorach muzealnych na całym świecie. Inne kultowe projekty Kartell z lat 60. to lampa stołowa KD27 firmy Colombo (1967), lampa Re Sole firmy Gae Aulenti (1967) i moduł pamięci masowej Componibili 4966 firmy Ferrieri (1969).

Miejsce Kartell w historii projektowania osiągnęło nowy poziom, gdy projekty firmy zostały uwzględnione na legendarnej wystawie Italy: The New Domestic Landscape w MoMA w Nowym Jorku w 1972 roku. Formowane plastikowe elementy Kartell doskonale wpasowują się w kosmiczną estetykę projektantów i studiów takich jak Archizoom , bracia Castiglioni, Vico Magistretti, Gaetano Pesce, Ettore Sottsass i Superstudio, którzy również brali udział w tym awangardowym pokazie. W 1988 roku małżeństwo Castelli zdecydowało się sprzedać swoją firmę zięciowi, byłemu dyrektorowi zarządzającemu Versace, Claudio Luti. Po dziesięciu latach pracy w branży modowej włoski przedsiębiorca przejął firmę Kartell i poszerzył grono współpracujących projektantów o takich projektantów, jak Ron Arad, Antonio Citterio, Vico Magistretti, Philippe Starck i Marteen van Severen. W rezultacie lata 90. i początek XXI wieku okazały się dla firmy Kartell bardzo udane. Do elementów wyróżniających się z epoki przełomu tysiącleci należą: półka ścienna Bookworm firmy Arad (1994), system szuflad Mobil Citterio (1994), krzesło Maui firmy Magistretti (1996), krzesło La Marie Starcka (1998), krzesło LCP van Severena (1999) , Starck’s Bubble Club Sofa (2000) i Starck’s Louis Ghost Chair (2002). Dziś Kartell nadal stanowi punkt odniesienia we współczesnej kulturze projektowania. W ostatnich latach Kartell wyprodukował projekty takich marek jak Front, Nendo, Patricia Urquiola i Tokujin Yoshioka, żeby wymienić tylko kilku. Projekty firmy można zobaczyć w muzeach publicznych i prywatnych na całym świecie.

6 w magazynie

Opis

Krzesła (mamy ich sześć sztuk) model 4875 projektu Carlo Bartoli. Wzór z 1974 roku. Zachowane w dobrym/bardzo dobrym stanie naturalnym z drobnymi przetarciami użytkowymi.

Włoskie do szpiku kości. Firma Kartell od lat jest w czołówce producentów markowego włoskiego designu i gwarantuje wysoką jakość krzesła zarówno pod względem użytkowym jak i estetyczny. To po prostu pierwsza liga światowego designu. I faktycznie tak jest. Krzesło jest wyjątkowo porządnie wykonane, delikatnie amortyzująca konstrukcja jest stabilna i zwarta. Niezbyt duże, zwarte w bryle, bardzo lekkie, a za razem bardzo stabilne. Majstersztyk.

Użytkowo krzesła w 100 % sprawne. Wyjątkowo kompaktowe, z niezbyt wysokim oparciem, a mimo to wygodne.

Sygnowane wyciskiem na spodzie siedziska (zdjęcie).

W tym momencie posiadamy 6 sztuk takich krzeseł.

Każda noga zabezpieczona plastikową, czarną stopką, tak by nie rysowała podłoża na którym stoi. Nogi można wyjąć co w znaczny sposób ułatwia przewóz.

To pierwsze na świecie pojedyncze siedzisko z polipropylenu, które zostało formowane wtryskowo (w jednym kawałku).
Nadaje się zarówno do wnętrz jak i na zewnętrze. Deszcz tym krzesłom nie straszny. 

 

Wysokość : 72 cm
Szerokość : 44 cm
Głębokość : 46 cm
Wysokość siedziska : 44 cm
Głębokość siedziska : 38 cm
Wysokość oparcia : 31 cm
Szerokość oparcia : 43 cm
Waga : 2,7 kg

Carlo Bartoli urodzony w Mediolanie w 1931 roku, to włoski architekt i projektant. Stworzył wiele udanych dzieł, takich jak krzesło 4875, znajdujące się w stałej kolekcji projektowej Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i Muzeum Designu Triennale w Mediolanie. Bartoli został odznaczony ADI Compasso d’Oro za całokształt twórczości.

Specjalizująca się w luksusowych plastikowych meblach i przedmiotach dekoracyjnych, włoska marka projektowa Kartell została założona przez Giulio Castelli (1920-2006) i jego żonę Annę Ferrieri (1918-2006) w Mediolanie w 1949 roku. Syn badacza tworzyw sztucznych, Castelli, interesował się eksperymentami , nowych materiałów od najmłodszych lat, a następnie studiował inżynierię chemiczną pod okiem laureata Nagrody Nobla w dziedzinie chemii Giulio Natty. W międzyczasie Ferrieri studiował architekturę na Politechnice w Mediolanie pod kierunkiem wpływowego neoracjonalistycznego architekta i projektanta Franco Albiniego. W pierwszych latach ery powojennej Castelli i Ferrieri chcieli przyczynić się do odbudowy swojego kraju poprzez wysoką jakość i innowacyjne wzornictwo przemysłowe. Początkowo firma skupiała się na akcesoriach motoryzacyjnych, takich jak bagażnik na narty K101 (1950). Jednak w 1953 roku Kartell uruchomił dział artykułów gospodarstwa domowego i zaczął produkować przyciągające wzrok, formowane plastikowe przedmioty do wyposażenia wnętrz, z których firma jest dziś znana na całym świecie.

W latach sześćdziesiątych Castelli i Ferrieri postanowili zmienić postrzeganie plastiku, wykorzystując go do tworzenia stylowych, ale funkcjonalnych mebli i wystroju wnętrz. Dział Habitat firmy Kartell powstał w 1963 roku i doprowadził do powstania krzesła dziecięcego K 4999/K 1340, zaprojektowanego przez Marco Zanuso i Richarda Sappera w 1964 roku – pierwszego na świecie plastikowego krzesła i zwycięzcy Compasso d’Oro w 1964 roku. W następnym roku Joe Colombo współpracował z firmą Kartell przy produkcji krzesła 4801 z giętej sklejki (1965), jedynego produktu firmy Kartell wykonanego w całości z drewna. W 1967 r. Kartell zainaugurował swoją nową siedzibę w Noviglio, zaprojektowaną przez Ferrieri, a od 1999 r. mieści się w niej Museo Kartell. W tym samym roku Colombo stworzyło uniwersalne krzesło Kartell 4867 (1967), pierwsze krzesło wykonane z jednego elementu z tworzywa sztucznego formowanego wtryskowo. Krzesło Universal Chair, obecnie uważane za kamień milowy w historii projektowania, znajduje się w zbiorach muzealnych na całym świecie. Inne kultowe projekty Kartell z lat 60. to lampa stołowa KD27 firmy Colombo (1967), lampa Re Sole firmy Gae Aulenti (1967) i moduł pamięci masowej Componibili 4966 firmy Ferrieri (1969).

Miejsce Kartell w historii projektowania osiągnęło nowy poziom, gdy projekty firmy zostały uwzględnione na legendarnej wystawie Italy: The New Domestic Landscape w MoMA w Nowym Jorku w 1972 roku. Formowane plastikowe elementy Kartell doskonale wpasowują się w kosmiczną estetykę projektantów i studiów takich jak Archizoom , bracia Castiglioni, Vico Magistretti, Gaetano Pesce, Ettore Sottsass i Superstudio, którzy również brali udział w tym awangardowym pokazie. W 1988 roku małżeństwo Castelli zdecydowało się sprzedać swoją firmę zięciowi, byłemu dyrektorowi zarządzającemu Versace, Claudio Luti. Po dziesięciu latach pracy w branży modowej włoski przedsiębiorca przejął firmę Kartell i poszerzył grono współpracujących projektantów o takich projektantów, jak Ron Arad, Antonio Citterio, Vico Magistretti, Philippe Starck i Marteen van Severen. W rezultacie lata 90. i początek XXI wieku okazały się dla firmy Kartell bardzo udane. Do elementów wyróżniających się z epoki przełomu tysiącleci należą: półka ścienna Bookworm firmy Arad (1994), system szuflad Mobil Citterio (1994), krzesło Maui firmy Magistretti (1996), krzesło La Marie Starcka (1998), krzesło LCP van Severena (1999) , Starck’s Bubble Club Sofa (2000) i Starck’s Louis Ghost Chair (2002). Dziś Kartell nadal stanowi punkt odniesienia we współczesnej kulturze projektowania. W ostatnich latach Kartell wyprodukował projekty takich marek jak Front, Nendo, Patricia Urquiola i Tokujin Yoshioka, żeby wymienić tylko kilku. Projekty firmy można zobaczyć w muzeach publicznych i prywatnych na całym świecie.

Dostawa i wysyłka

  • kurier
  • odbiór osobisty