Fotel charakteryzuje się inteligentnym połączeniem materiałów i jasną, klarowną formą o ledwo widocznej konstrukcji. aluminiowe sekcje zapewniają mu stabilność i lekkość. tapicerka mocowana jest do krawędzi bocznych, ale naciągnięta jest na tyle luźno, by móc swobodnie dopasowywać się do linii ciała, dzięki czemu stanowi integralną część fotela, a nie tylko jego przykrycie.
Rama fotela wykonana z aluminium i chromu została precyzyjnie zaprojektowana, aby doskonale dopasować się do ludzkiej sylwetki. Estetyczny profil ramy podkreśla nie tylko funkcjonalność, ale również stylowy design. Tapicerka fotela została wykonana z prążkowanego materiału hopsack, z widocznymi szwami, prezentując się w oryginalnym czarnym kolorze.
Poszycie fotela zachowało się w bardzo dobrym stanie. Jedynie w dwóch miejscach z tyłu w górnej części oparcia są mini przetarcia materiału (zdjęcia), a że materiał należy do tych które niejedno zniosą to nie ma obaw, że nie zniesie kolejnych kilkudziesięciu lat bez szwanku. Zniesie. Aluminiowa rama z wiekiem dostała niewielkiej patyny co jest raczej bardzo twarzowe, ale nic ponadto. Jakieś tam drobne rysy użytkowe muszą być.
W sumie ma jakieś 40 lat co najmniej. Widoczna na zdjęciach dźwignia nie jest dźwignią pozwalającą na podnoszenie i opuszczanie siedziska, a na zmianę konta nachylenia oparcia względem siedziska, co ma niebanalny wpływ na komfort dopasowywania się całej konstrukcji fotela w okolicach lędźwiowych. Innymi słowy służy do indywidualnego dopasowywania się pod preferencje i potrzeby siedzącego.
To cholernie przemyślana i wyjątkowo porządnie wykonana konstrukcja. Nie ma w niej cienia przypadku. Majstersztyk.
Wysokość : 99 cm
Szerokość : 60,5 cm
Głębokość : 60 cm
Wysokość siedziska : 43 cm
Szerokość siedziska : 55 cm
Głębokość siedziska : 45,5 cm
Wysokość oparcia : 60 cm
Szerokość oparcia : 51->44,5 cm (zwęża się do góry)
Wysokość podłokietników : 63 cm
Rozstaw nóg : 73,5 cm
Waga : 20 kg
Charles i Ray Eames, znani na całym świecie jako amerykańscy projektanci, są postaciami legendarnej rangi w świecie nowoczesnego designu. Charles Eames urodził się w 1907 roku w St. Louis, Missouri, studiując architekturę na Uniwersytecie Waszyngtońskim. Następnie, dzięki zaproszeniu fińskiego architekta Eliela Saarinena, kontynuował studia w Cranbrook Academy of Arts w stanie Michigan w 1940 roku. Ray Eames, z kolei, artystka i fotografka, urodziła się w 1912 roku w Sacramento, Kalifornia. Znaczącą karierę projektantki mebli Ray Eames rozpoczęła w 1941 roku, wspólnie z Charlesem zaczęli kształtować meble ze sklejki. W 1946 roku Eamesowie wystawili swoje prace w Museum of Modern Art (MOMA), a w 1948 Herman Miller rozpoczął produkcję ich projektów. W 1949 roku w Kalifornii powstał słynny Eames House, który pełnił nie tylko funkcję domu, ale także miejsca wystaw dla wielu znanych projektantów tamtych czasów.
W trakcie swojej kariery Charles i Ray Eames zdobyli liczne prestiżowe nagrody za wzornictwo, w tym brytyjski Królewski Złoty Medal i nagroda za 25 lat twórczości przyznana przez Amerykański Instytut Architektów. W 1985 roku Stowarzyszenie Projektantów Przemysłowych Ameryki przyznało Eamesom tytuł najbardziej wpływowego projektanta XX wieku.
Charles Eames kontynuował swoją karierę aż do swojej śmierci w 1978 roku, a Ray zmarła dziesięć lat po nim, pozostawiając po sobie dziedzictwo nie tylko jako projektanci, ale również jako pionierzy w dziedzinie designu i architektury.