Absolutnie niepowtarzalna sofa z twarzy podobna od siebie samej. Zachowana w bardzo, ale to bardzo przyzwoitym stanie vintage, z niewielkimi punktowymi przetarciami „lakieru” głównie w okolicach nóg, bo jak to wiadomo w nogi się kopie. Zwłaszcza takich wystających jak tutaj. Przeszycia sofy to absolutna profeska. Każdy tapicer chciałby tak móc tapicerować meble, bo miałby czy się chwalić.
Jest do tego wygodna jak jasna cholera. Dla co najmniej dwóch osób. Trzy na luzie też się zmieszczą. Taka sofa powinna zajmować centralne miejsce w pomieszczeniu gdzie stanie, bo najzwyczajniej zasługuje na to.
Dodam mimochodem, że jest cholernie rzadka. Stąd można uznać jej posiadanie jak niezłą inwestycję (też).
Wysokość : 80,5 cm
Szerokość (góra/dół) : 198/190 cm
Głębokość : 76 cm
Wysokość siedziska : 41 cm
Głębokość siedziska : 50 cm
Wysokość oparcia : 47 cm
Wysokość prześwitu między nogami : 26 cm
Trochę historii :
W 1950 roku francuski biznesmen Jacques Roche otworzył sklep meblowy przy Rue de Lyon w centrum Paryża, do którego później dołączyli jego dwaj synowie, Philippe i François. W tym samym czasie w tym samym mieście Patrick i Jean-Claude Chouchan założyli własny sklep meblowy przy Boulevard Sébastopol, Au Beau Bois. Przyszli partnerzy biznesowi poznali się dopiero w 1960 roku na odbywających się co roku w Kopenhadze Targach Mebli Skandynawskich. Decydując się na wspólne rozpoczęcie działalności, rodziny Roche i Couchan wspólnie zaprojektowały swoją pierwszą kolekcję mebli, wprowadzając na rynek francuski zarówno swoją markę, jak i nordycką estetykę. W następnym roku ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa za pośrednictwem magazynu Elle, a z nazw obu stron powstała nowa tożsamość marki: #Roche Bobois. Zbiegając się z pojawieniem się telewizora w wielu domach, lata 70. XX wieku zapoczątkowały nową erę w projektowaniu mebli: centralne miejsce (w przenośni i dosłowności) stanowi sofa. Wykorzystując zwiększone zapotrzebowanie na wygodne sofy i leżaki, #Roche Bobois nawiązał współpracę z artystą i projektantem Hansem Hopferem, który zaprojektował modułowy system siedzeń dla francuskiej firmy. Sofa Mah Jong (1971) uosabiała rosnące znaczenie relaksu w domu i nieformalizacji mebli. Składał się z trzech oddzielnych części i w zależności od preferencji użytkownika Mah Jong mógł przekształcić się w sofę, fotel wypoczynkowy lub łóżko. Do dziś jest to najlepiej sprzedająca się sofa Roche Bobois. #Roche Bobois nadal tworzył innowacyjne meble, w tym kolekcje Les Provinciales (lata 80.) inspirowane tradycyjnymi meblami francuskimi oraz Les Voyages (lata 90.), wychodzące na zewnątrz w stronę byłych kolonii Francji, zaprojektowane w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na styl etniczny meble. Obecnie #Roche Bobois liczy ponad 250 sklepów w 50 różnych krajach, oferując kolekcje mebli obejmujące sofy, fotele, stoły koktajlowe, krzesła do jadalni, kredensy, łóżka i akcesoria, w tym oświetlenie, poduszki i dywaniki. Przez dziesięciolecia #Roche Bobois współpracował z wieloma ważnymi współczesnymi projektantami, w tym Orą Ito, Cédricem Ragotem, Sacha Lakicem, Christophe Delcourt i Stephenem Burksem, a także znanymi domami mody, takimi jak Jean Paul Gaultier (z okazji 50. rocznicy powstania), Sonia Rykiel, i Missoni.