Pięknie wyprofilowane i chyba jedne z najbardziej wygodnych na jakich miałem okazję siedzieć. Prawdopodobnie przez muszelkowaty mocno wyprofilowany kształt siedziska i oparcia w których miło się zapada.
Zachowane w dobrym stanie naturalnym z pewnymi rysami użytkowymi na elastycznej części grafitowej i bardzo dobrym stanie zachowanymi stalowymi chromowanymi nogami. Nóżki zaopatrzone w ruchome stopy dostosowują się do podłoża na którym krzesło stoi.
Mamy 4 sztuki tych krzeseł w bardzo podobnym dobrym stanie vinatge.
Krzesła można ustawiać jedno na drugie.
Mimo, że nie wyglądają są ciężkie przez co stabilne. Każde sygnowane od spodu naklejką producenta (zdjęcie).
Krzesła to projekt z przełomu lat 80 i 90 XX wieku. Te egzemplarze są z 2002 roku.
PODANA CENA DOTYCZY JEDNEGO KRZESŁA
Wysokość : 83 cm
Szerokość : 54 cm
Głębokość : 56 cm
Wysokość siedziska : 46 cm
Głębokość siedziska : 40 cm
Szerokość siedziska : 43 cm
Szerokość oparcia : 43,5 cm
Wysokość oparcia : 40 cm
Waga : 6 kg
Duński stolarz Fritz Hansen założył wraz ze swoim synem Christianem w Kopenhadze w 1885 roku swoją tytułową firmę produkującą meble. Pierwsze trzy dekady poświęcone były ręcznemu wytwarzaniu drewnianych i żelaznych ram do mebli tapicerowanych. Jednak w 1915 roku Christian zaczął wprowadzać procesy przemysłowe, takie jak gięcie drewna parą, co umożliwiło rodzinnej firmie masową produkcję na większą skalę. W 1932 roku Christian sprowadził własnych synów, Fritza i Sørena, którzy zaktualizowali linię produktów, włączając bardziej modernistyczne style, takie jak inspirowane Thonetem krzesło Sørena DAN (1930) oraz wspornikowe krzesło z wikliny i rur stalowych autorstwa architekta Mogensa Lassena (1933). . Inne wczesne klasyki w katalogu Fritza Hansena to: Krzesło kościelne Kaare Klinta (1936), Krzesło chińskie Hansa Wegnera (1944) i Sofa Spoke Back Børge Mogensena (1945). W latach pięćdziesiątych XX wieku – zwłaszcza dzięki wkładowi architekta Arne Jacobsena – Fritz Hansen wkroczył w swoją złotą erę, tworząc jedne z najbardziej kultowych skandynawskich projektów XX wieku. Ant Chair Arne Jacobsena (1952), Swan Sofa (1958) i Egg Chair & Ottoman (1958), a także późniejsze projekty Vernera Pantona, Pieta Heina i Grete Jalk pomogły ugruntować dziedzictwo Fritza Hansena jako jednego z najbardziej ukochani producenci wysokiej jakości, prostych, a zarazem eleganckich, duńskich nowoczesnych mebli. W 1979 roku, po 107 latach posiadania rodziny, Fritz Hansen został wykupiony przez Skandinavisk Holding i obecnie jest znany jako Republika Fritza Hansena. Elementy związane z długą historią firmy można znaleźć w niemal każdej kolekcji muzeów designu, od MoMA i Cooper Hewitt w Nowym Jorku po Powerhouse Museum w Sydney. Współpraca Arne Jacobsena z Fritzem Hansenem była tematem wystawy Siéntate Siéntete, zorganizowanej przez Izbę Architektów w Madrycie w 2010 roku.